Update

3 oktober 2014 - Guangzhou, China

Langzaamaan begint het leven in China te wennen. Het begint al minder benauwd te worden en ook de Chinese gebruiken worden duidelijker. Zo zie je hier meer paraplu's wanneer de zon schijnt dan wanneer het regent en is het hier schijnbaar heel normaal om eens flink een rochel op te halen. Lunchen doen ze hier 2 uur over en gedurende die tijd is dan ook alles dicht. Voor een multi-entry visum was een medical check nodig. Om precies 12:00 moest nog 1 test gedaan worden, maar ze stuurden ons weg met de boodschap 's middags maar weer terug te komen.. Ondertussen zijn hier ook de colleges begonnen. Na in het weekend een city-tour en welkomstdag gehad te hebben, kregen we die maandag de eerste colleges. De stof is in vergelijking met die in Nederland niet echt moeilijk, wat het volgen van de verplichte colleges toch soms een redelijk saaie bedoeling maakt. Gelukkig is daar soms het Chinese accent van sommige docenten hebben wat de lessen soms nog best vermakelijk maken. Zo wordt mijn naam uitgesproken als Blam, robots als lobots en misschien nog wel de grappigste: bonus wordt uitgesproken als boners. Ook zijn de docenten niet bang om hun studenten te beledigen. Zo kon een docent horen dat een student uit Japan kwam omdat hij vond dat Japanners nauwelijks Engels kunnen spreken (wat ik toch enigszins hypocriet vond). Één docent beweerde zelfs dat 9/11 goed was voor China, maar even later toch zei dat dat toch echt een grapje was.

Gelukkig is er in China de eerste week van oktober een nationale vakantie, waardoor er geen colleges gegeven worden. Dit was echter ook het geval voor (bijna) alle Chinezen, wat er dus op neer kwam dat er overal binnenlandse toeristen lopen. Ondanks dat, zijn we gisteren toch er op uit gegaan. Met een groep zijn we naar Chimelong Xianjiang Safari Park geweest, waar het ondanks de drukte een prima dag was. Op de terugweg kon de metro de drukte iets minder goed aan en hebben we dus wel een tijdje staan wachten voordat we thuis aankwamen.

Voor de volgende trip in deze vakantie pakken we morgenochtend vroeg de trein naar Zhangjiajie om een bezoek te brengen aan het national forest park dat daar gevestigd zit. Hier zullen we 4 dagen verblijven om vervolgens weer op tijd terug te zijn voor de colleges die woensdag weer beginnen.

Doei.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Bertie:
    3 oktober 2014
    Hoi Bram, leuk om weer even wat van je te horen. Zo te lezen bevalt het je best daar. Lekker ook dat je vrije tijd genoeg hebt om erop uit te gaan. Groetjes van ons uit Leerdam
  2. Gerda Bikker:
    4 oktober 2014
    hey,
    goed verhaal man, lekker kort ....!!!!????!!!
    Leuke foto's hoor.
    Veel plezier in national forest park.
    Groet van ons allemaal